2017 in het kort
Het jaar 2017 werd gekenmerkt door:
- Aanhoudend gunstige macro-economische omstandigheden in Nederland.
- Dalende bezoekersaantallen in het vierde kwartaal in Duitsland vanwege leveranciersproblemen.
- Succesvolle herintroductie van de formule Sängjätten in Zweden.
- Sluiting Frankrijk.
- Toegenomen klanttevredenheid.
- Groeiende rol omnichannel.
- 1,5% omzetstijging (like-for-like -0,4%).
- Margeverlaging met 30 basispunten.
- € 27,5 miljoen EBITDA.
- € 9,5 miljoen nettowinst.
- € 0,43 winst per aandeel (2016: € 0,87).
- € 0,37 dividend per aandeel (2016: € 0,74).
- 59 winkelopeningen en 77 sluitingen; per saldo een daling van 18 winkels.
Eind 2017 bezit de groep 1.188 winkels.