Jaarverslag 2017

2017 in het kort

Het jaar 2017 werd gekenmerkt door:

  • Aanhoudend gunstige macro-economische omstandigheden in Nederland.
  • Dalende bezoekersaantallen in het vierde kwartaal in Duitsland vanwege leveranciersproblemen.
  • Succesvolle herintroductie van de formule Sängjätten in Zweden.
  • Sluiting Frankrijk.
  • Toegenomen klanttevredenheid.
  • Groeiende rol omnichannel.

  • 1,5% omzetstijging (like-for-like -0,4%).
  • Margeverlaging met 30 basispunten.
  • € 27,5 miljoen EBITDA.
  • € 9,5 miljoen nettowinst.
  • € 0,43 winst per aandeel (2016: € 0,87).
  • € 0,37 dividend per aandeel (2016: € 0,74).
  • 59 winkelopeningen en 77 sluitingen; per saldo een daling van 18 winkels.
    Eind 2017 bezit de groep 1.188 winkels.